Tiimin jäsenet:
Immo Ahola (Graafikko) – Pelikarttojen suunnittelu ja vastuullinen 2D grafiikasta.
Sami Flink (Graafikko) – Vastuullinen 3D gafiikasta ja aseiden suunnittelu.
Lauri Leponiemi (Ohjelmoija) – Senior ohjelmoija, vastuullinen vihollisten tekoälystä ja bugi fixeistä.
Oskari Jaakkola (Ohjelmoija) – Mapin toiminnallisuuksien ja aseiden ohjelmointia. Pitkälti parikoodausta Villen kanssa.
Ville Karuaho (Ohjelmoija) – Aseiden ja ammusten efektien ohjelmointia. Parikoodausta muissa pelin asioissa Oskarin kanssa.
Boom
Pelin tarkoituksena oli tehdä Doom uudelleen käyttäen Unity pelimoottorin mekaniikkoja. Projektiin osallistui viisi TAMKin opiskelijaa, joilla jokaisella oli omat vahvuudet ja heikkoudet. Projektia tehtiin yhdessä neljä viikkoa ja tarkoituksena oli käyttää jokaisen kehittäjän taitoja mahdollisimman paljon. Ryhmäämme kuului kaksi graafikkoa ja kolme ohjelmoijaa.
Työtä tehtiin pääosin TAMKin tiloissa, tai etänä jos tietokoneiden prosessointi teho ei riittänyt mallinnusohjelmien pyörittämiseen. Projektin päätyttyä kaikki olivat sitä mieltä, että pelistä tuli juuri sellainen kuin kaikki halusivatkin ja kaikkien mielipiteitä kuunneltiin työtä tehdessä. Jotkut kehittäjät pyrkivät noudattamaan vakavaa asennetta ja pitämään pelin Doomimaisena, ja toinen osapuoli pyrki lisäämään vähäsen Nicolas Cagea jotta pilke pysyisi mahdollisimman hyvin silmäkulmassa.
Peli koostuu kolmesta pelikartasta joihin on ripoteltu kahta eri vihollis tyyppiä, lentäviä irtopäitä ja leijuvia luurankoja. Pelaajan tehtävänä on juosta kartta läpi ja selviytyä hengissä seuraavaan tasoon. Viimeisessä tasossa on tyypillinen pomo tappelu, joka ampuu pelaajaa mahdollisimman paljon. Pelaajan tehtävänä on vastata tähän tuleen samalla mitalla ja lahdata viholliset jotta peli päättyy.
Tekijöiden kommentit:
Tuli siinä lomailtuakin, mutta kyllä siitä peli tuli. – Lauri Leponiemi
Pelistä tuli just semmonen kun ajattelin, mutta mikä siinä Nicolas Cagessa oikein viehättää? – Immo Ahola
Pääsimme hyvään lopputulokseen, ilman suurempia ongelmia. Pelistä tuli myös sellainen kuin alunperin siitä halusimme. – Sami Flink
Muuten hyvä mutta olisi tarvinnut enemmän Nicolas Cagea – Oskari Jaakkola
Cagen määrä oli juuri sopivassa balanssissa – Ville Karuaho
Kontrollit:
WASD: Liiku
Hiiri: Tähtää
LMB (hiiren vasen): Ammu
Hiiren rulla tai 1-5: Vaihda asetta (osa aseista lukittu pelin alussa)
E: Avaa ovi, paina nappia tai käytä kentän exittiä