Tiimin jäsenet: Penjami Rantakangas, Esa Nord, Henrietta Kontio, Toni Mutanen ja Lauri Pirttimäki
GameCampin viimeinen projekti kesti neljä viikkoa aiempien viikon mittaisten projektien sijaan, joten halusimme tehdä jotain vaikuttavaa. Olimme jo aikaisemmin harkinneet tiimimme kesken isometristä peliä ja lähdimme ideoimaan projektiamme siltä pohjalta. Alunperin tarkoituksena oli tehdä feodaaliseen Japaniin perustuva isometrinen ja taktinen strategiapeli, mutta aikarajoitusten takia päädyimme vaihtamaan genreä hack-and-slashiin. Tahdoimme myös lisätä peliin mytologisia vaikutteita, mutta jouduimme luopumaan siitäkin ideasta.
Muutamat peruselementit kuitenkin säilyivät loppuun asti. Pelissä on viisi erilaista hahmoa, joista pelaaja valitsee yhden, jolla yritetään päästä vartijoiden ohi linnakkeen huipulle. Peli on jaettu kuuteen eri kenttään: tutoriaaliin, linnakkeen pihaan ja sen neljään eri kerrokseen.
Koska pelin graafiset elementit ovat näytöllä hyvin pieniä ja yksityiskohtaisempaan toteutukseen olisi kulunut paljon aikaa, pelin ulkoasusta yritettiin tehdä sarjakuvamainen. Esimerkiksi hahmojen ulkonäköön haluttiin liioiteltuja muotoja ja selkeitä linjoja, jotta ne erottuisivat toisistaan ja ympäristöstään. Kaikki 3D-mallit, tekstuurit ja muu grafiikka on kehitystiimin tuottamaa.
Pelistä jäi puuttumaan pelaajan mahdollisuus taistella tekoälyä vastaan. Viholliset kuitenkin hyökkäävät keihäillä pelaajan kimppuun heti tämän tullessa niiden näkökenttään, joten pelin voi voittaa vain juoksemalla kenttien läpi ottamatta liikaa vahinkoa. Pelissä ei ole ääniä eikä musiikkia.
Vaikka tekemistä jäi ja alkuperäistä ideaa jouduttiin muuttamaan, tiimi on tyytyväinen lopputulokseen. Peli näyttää hyvältä ja valmiit ominaisuudet ovat toimivia, joten pienellä panostuksella sitävoisi myöhemmin kehittää loppuun asti.
Kontrollit:
WASD – Liikkuminen
Välilyönti – Hyppy